
Het prille begin
Vader Donvil maakt een spel met wielrenfiguurtjes voor de 4 zonen.
Elk jaar worden de teamkleuren aangepast.
De Tour De France is het vakantiespel bij uitstek.
Foto uit 1969 in Salou.

Van idee naar publicatie
In de jaren '90 werkt Dirk Donvil het spel verder uit en zoekt opties om het gepubliceerd te krijgen.
De firma Brand X Games uit Leuven biedt de mogelijkheid het spel te publiceren indien er een sponsor gevonden wordt.
1999 : Daikin Europe wordt een nieuwe sponsor in het wielrennen en gaat het spel gebruiken als promotieartikel en relatiegeschenk.
Een lotto versie kwam er in 2002.
Foto : De ouders van Dirk overhandigen een exemplaar aan Eddy Merckx
.
Het idee van Koers Tegen Kanker
15 jaar later begint Dirk te denken aan een verbeterde nieuwe versie van Cyclo The Game.
Maar kanker slaat toe, In 2015 verliest Dirk zijn vader, in 2018 zijn moeder, om in 2019 zelf kanker te krijgen. Tijdens de chemokuur krijgt Dirks echtgenote de diagnose van borstkanker. 2020 overlijdt schoonzus Lut.
Het idee om terug te vechten neemt vorm. Het concept Koers Tegen kanker is geboren.
Maart 2024: Dirk ontmoet Kris Debruyne en samen beginnen ze het project uit te werken om het spel te gebruiken en met behulp van partners uit te geven en de verkoopopbrengsten te gebruiken voor de strijd tegen kanker . Wanneer KBC het idee steunt begint de bal te rollen, en wordt contact gezocht met producent Art Of Games. VZW Koers Tegen Kanker wordt opgericht samen met Koen Albers, en de redesign van Cyclo The Game gaat van start.
Maak jouw eigen website met JouwWeb